Виклик дитячого лікаря додому – що треба знати?

Безплатний виклик педіатра додому в країнах за межами пострадянського простору неможливий. Там ця опція просто відсутня і є лише два варіанти дій при погіршенні здоров’я дитини (як і дорослого):

  • хворий сам вирушає на прийом до клініки – у легких випадках;
  • його госпіталізують у «швидкій» – у тяжких випадках.

При цьому обидва варіанти не безкоштовні: навіть користуючись страховкою, пацієнт, як правило, все одно несе певні витрати, близько 10-30% вартості послуг залежно від страхового пакета конкретної компанії або програми на рівні свого регіону або цілої держави.

Нашим дітям, можна сказати, пощастило: є доступ (та ще й безкоштовний! – у комунальних закладах) до медичної допомоги вдома. Благо для малюків та їхніх батьків у сприйнятті звичайного середньостатистичного лікаря із середньостатистичною зарплатою стає рутинним обов’язком, з яким хочеться якнайшвидше покінчити, а краще взагалі обійтися без виходів на виклики. Виняток, звичайно, складають співробітники приватних клінік: вони клієнтоорієнтовані, тому що від кількості пацієнтів безпосередньо залежить дохід клініки, а значить, і їхній заробіток, тому приватні лікарі дуже ввічливі, вміють знаходити спільну мову з кожним пацієнтом і надати допомогу на вищому рівні – в іншому випадку пацієнт може стати клієнтом іншої медустанови.

То що тепер робити? Вибір завжди за пацієнтом. І з будь-якої ситуації є вихід, якщо подивитися на неї трохи ширше.

Права маленького пацієнта: медреформа

Для початку нумо розберімось із правом на отримання медичної допомоги в Україні:

  • таке право за законом має кожна дитина незалежно від місця проживання, віку, наявності чи відсутності батьків, рівня доходів сім’ї та будь-яких інших обмежень. Навіть якщо дитина не зареєстрована за місцем фактичного проживання, її зобов’язані прийняти у місцевій дитячій поліклініці. При цьому будь-які дії, спрямовані на примус батьків сплачувати «вступні», «благодійні» чи інші внески для медобслуговування дитини «не за пропискою», самі по собі є незаконними (ст.184 Кримінального кодексу України) і, крім того, залежно від форми, можуть розцінюватися як:
  • зловживання службовим становищем чи перевищення службових повноважень (ст. 165, 166 КК);
  • невиконання чи недостатнє виконання службових повноважень з охорони життя та здоров’я неповнолітніх (ст. 137, 139, 140 КК);
  • недбалість (ст.167 КК);
  • отримання хабара чи посередництво у цьому (ст. 168, 168 КК);
  • службове підроблення (внесення до офіційних документів неправдивої інформації) (ст. 172 КК);
  • самоврядування (ст. 198 КК);
  • здирство (ст. 189 КК) і каратися по всій строгості закону.

Пам’ятайте! Якщо у комунальній або державній медустанові працівники вимагають прямої оплати або завуальованої під будь-який внесок за послуги, які згідно з чинним законодавством мають надаватися безплатно, такі випадки слід фіксувати для звернення до правоохоронних органів та вимагати від працівника установи письмового пояснення причин відмови від безкоштовного медичного обслуговування.

Сьогодні, з продовженням медичної реформи в Україні, батьки можуть укласти договір про медичне обслуговування з сімейним лікарем чи педіатром із найближчої поліклініки або обрати будь-якого іншого лікаря на власний розсуд. Підписавши договір, сім’я отримує можливість обслуговуватися в обраного лікаря, який здійснює безоплатно та без ліміту:

  • невідкладну допомогу;
  • консультації, огляди та профілактична допомога (у тому числі вакцинацію);
  • аналізи, діагностику та лікування інфекційних та неінфекційних захворювань, травм, отруєнь, допомога при патологічних станах;
  • супровід хронічних хворих;
  • одержання напрямків до вузьких фахівців за потреби.

Викликати «швидку» теж можна безкоштовно, але за умови, що пацієнт перебуває у стані, небезпечному для життя. Тобто висока температура у дитини вже не буде сама по собі розцінюватиметься як привід для виїзду бригади екстреної медичної допомоги. Та й входять до неї тепер не лікарі, а парамедики – фахівці із середньою, а не вищою медосвітою, які навчені рятувати життя в екстрених ситуаціях, але не мають повноважень, наприклад, для постановки діагнозу.

Як же бути із викликом педіатра додому?

Якщо батьки уклали договір з лікарем у звичайній поліклініці, наприклад, із тим самим педіатром, який обслуговував цю ж ділянку і раніше, із запровадженням медреформи повинні забути про таку розкіш, як виклик лікаря додому. Тому що йому буде продуктивніше обслужити більше маленьких пацієнтів у себе в кабінеті за той час, який витратив на дорогу тільки до однієї дитини. А від кількості пацієнтів у лікаря безпосередньо тепер залежить дохід: у кожного в нормі має бути по дві тисячі клієнтів. Зрозуміло, що до кожного додому не знаходишся за всього бажання.

Тому, якщо у батьків немає можливості привезти малюка, що прихворів, до поліклініки, лікар проконсультує їх телефоном і запропонує прийти в інший зручний день для контролю стану дитини. Якщо стан різко погіршується, життя дитини під загрозою – рекомендує викликати «швидку» і готуватися до можливої ​​госпіталізації.

Привід викликати невідкладну допомогу дитині:

  • будь-яке різке погіршення здоров’я немовляти;
  • тривалий гучний однотонний плач у немовляти, не викликаний зовнішніми причинами, і який неможливо зупинити;
  • температура вище 38,6°С, яка не збивається або падає менше, ніж на пів години і знову підіймається, при цьому спостерігаються ознаки зневоднення, пронос, блювання, запаморочення та втрата свідомості;
  • різкі повторювані та тривалі болі в животі, в паху;
  • травми будь-якого роду, коли самостійно транспортувати дитину – потенційно небезпечно;
  • широка поява висипки на шкірі, слизової;
  • стороннє тіло в дихальних шляхах, сильне утруднення дихання, посиніння носогубного трикутника, зниження пульсу, втрата свідомості.

Проте все це не означає, що лікарі тепер взагалі не їздитимуть на виклики та жодної альтернативи більше немає! Адже до послуг батьків та їхніх діток – величезна кількість приватних клінік, де, як і раніше, зберігається така послуга, як виклик педіатра додому, у Києві та інших містах країни вона користується все більшою популярністю.

Виклик платного лікаря додому дає істотні переваги:

  • не потрібно везти хвору дитину до клініки;
  • не треба чекати під кабінетом і ризикувати «підхопити» ще якусь болячку від сусідів у черзі;
  • лікар приїжджає або терміново, якщо екстрений виклик, або у зручний для пацієнта час при плановому візиті, який можна вибрати заздалегідь, як і дату;
  • маленького пацієнта оглядають на «його території», отже, він поводитиметься спокійніше, швидше ввійде у контакт із лікарем (тим більше якщо він постійно спостерігається в цього лікаря, проблем із довірою взагалі не повинно бути);
  • не потрібно запасатись бахилами для лікаря, готувати ложечку для огляду горла й інше – у платного лікаря завжди це все в наявності, як і необхідні папери, наприклад, листок огляду та призначень. Так що капці не пропонуйте.

Дитяче здоров’я – це не привід для економії грошей, і якщо ваш випадок «не дотягує» для виклику невідкладної допомоги, консультації безкоштовного лікаря телефоном недостатньо, а самостійно доправити дитину в клініку зараз не можливо, краще перестрахуватися і викликати лікаря додому. Боротьба з можливими ускладненнями за недостатньої допомоги на початку захворювання обійдеться набагато дорожче, ніж виклик платного педіатра.

Правила гарного тону при виклику лікаря до дитини додому

Це стосується як платних, так і безкоштовних викликів: прийом пройде ефективніше, якщо пацієнт до нього підготується належним чином, і лікареві буде просто приємно мати справу з пацієнтом, який цінує час і увагу лікаря.

Повідомте базову інформацію за телефоном

Викликаючи лікаря, потрібно повідомити точну адресу, за якою на нього чекають, назвати свої ПІБ, вік дитини, позначити основні скарги й обов’язково підкреслити, якщо чекаєте на лікаря терміново. В іншому випадку можна самостійно вибрати зручний час і навіть день – приватні клініки зазвичай ведуть прийом вдома цілодобово сім днів на тиждень без свят та вихідних.

Переконайтеся, що лікар зможе потрапити до вас додому

Живете у багатоповерхівці – повідомте ще під час оформлення виклику в реєстратурі телефон, код замку або вкажіть, яку комбінацію набрати на кнопках домофону. Якщо цих пристроїв немає, просто залиште двері в під’їзд відчиненими, підперши їх, і розмістіть на них оголошення, наприклад: «Не закривайте під’їзд! Чекаємо на лікаря». Живете у приватному будинку – опишіть, як краще до вас проїхати, дайте добре помітні орієнтири. І якщо тримаєте собаку у дворі, подбайте завбачливо замкнути її, щоб не приголомшити медиків «гавкаючим» прийомом.

Обов’язково будьте вдома, поки чекаєте на лікаря – якщо вам з якоїсь причини потрібно піти, передзвоніть у клініку, скасуйте виклик, щоб лікар не витрачав час на порожню поїздку без результату.

Захворілий малюк нарешті зімкнув очі після безсонної ночі, і ви стережете його чуйний сон у цілковитій тиші? Ні в якому разі не вимикайте телефон – просто поставте на вібро- або беззвучний сигнал, щоб обов’язково почути або побачити вхідний виклик: вам можуть дзвонити з клініки або лікар, щоб уточнити, наприклад, як краще доїхати до дому. Зрозуміло, що дверний дзвінок відключати не варто.

Телевізор, радіо та гаджети потрібно вимкнути

Лікар не повинен перекрикувати музику або вашого улюбленого телеведучого, так само як і боротися за увагу дитини з героєм її гри на планшеті. По-перше, хворе маля має відпочивати без гаджетів. По-друге, у тиші та спокої прийом огляд пройде продуктивніше.

Чистота запорука здоров’я

Приберіться перед приходом лікаря, приберіть килимові доріжки там, де проходитиме медпрацівник (у платного педіатра, звичайно, будуть з собою бахіли, але вони все одно можуть порватися), не пропонуйте свої капці й тим більше якісь пакетики замість бахіл. А ось чистий рушник і  мило забезпечити, щоб перед оглядом вашої крихти лікар добре вимив руки – справа правильна. І ще не забудьте забезпечити вільний доступ лікаря до хворого: перекладіть його на час візиту з дальньої дитячої до найближчої до входу до житла кімнати – позбавте лікаря зайвих екскурсій; відсуньте від дивана, на якому розташувалася дитина, тумбочку, щоб не доводилося через неї тягтися, щоб послухати дитину стетоскопом та інше.

Питання та відповіді

Дістаньте наперед медкарту малюка, якщо вона зберігається у вас вдома. Приготуйтеся докладно розповісти лікареві про захворювання, нинішній стан дитини, ту допомогу, яку вже встигли надати. А також повідомте іншу важливу інформацію: наявність алергії чи індивідуальної непереносності, хронічних захворювань чи патологій. І приготуйте блокнот і ручку, щоб записати рекомендації лікаря та відповіді на уточнювальні питання з вашого боку про прийом ліків, догляд за хворим, інформацію про наступну рекомендовану зустріч із лікарем.

Поділитися

Facebook
Telegram
Twitter
Email
Scroll to Top